• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59267
+
-

محکومیت شکارچیان غیرمجاز به ساخت آبشخور

زیست بوم
محکومیت شکارچیان غیرمجاز به ساخت آبشخور

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست طبس گفت: ۲ شکارچی غیرمجاز به ساخت 3 آبشخور و 3ماه بذرپاشی در مناطق تحت فرسایش این شهرستان طبق حکم قاضی محکوم شدند. به گزارش ایرنا «اسدالله حاتمی» افزود: چند ماه پیش ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان طبس هنگام گشت و کنترل اجرای مقررات شکار و صید در مناطق این شهرستان موفق به دستگیری ۲ متخلف شکار و صید شدند. 

وی ادامه داد: این متخلفان بابت شکار غیرمجاز و حمل و نگهداری غیرمجاز سلاح شکاری به مراجع قضایی شهرستان تحویل داده شدند. رئیس دادگاه عمومی بخش دستگردان با محکوم کردن این ۲ متخلف، اقدام به صدور حکم جایگزین (ساخت 3 آبشخور و 3 ماه بذرپاشی در مناطق تحت فرسایش) برای بازدارنگی آنها از هرگونه اقدام مشابه کرد. 

حاتمی بیان کرد: صدور احکام جایگزین حبس، اقدام بسیار مثبتی از قضاوت عادلانه در دستگاه قضایی کشور است که برای حمایت از انفال الهی و ارج نهادن به زحمات شبانه‌روزی سبزقامتان محیط‌زیست این مرز و بوم اجرا می‌شود. این مسئول یادآور شد: از احکام جایگزین حبس که یکی از ظرفیت‌های بالقوه دستگاه قضایی است می‌توان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مشارکت‌های زیست‌محیطی بهره گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید